loading...

سایت اصغر

بازدید : 181
چهارشنبه 9 مهر 1399 زمان : 14:27

فیلم نامه مصور پاکنویس نشده

در مرحله دوم از فیلمنامه نویسی انیمیشن ، کارگردان بعد از فیلم نامه مصور موجز ، معمولا در جای شخصیت ها و زاویه های دوربین تغییراتی را انجام می دهد . به این نسخه از فیلمنامه مصور فیلم نامه ی پاک نویس نشده می گویند . معمولا قاب های فیلمنامه ی تصویری پاکنویس نشده بزرگتر از قاب های فیلمنامه ی تصویری موجز هستند ، یعنی در اندازه های 1 به 33/1 تنظیم شده اند . این اندازه به طراح امکان می دهد تا از شخصیت ها ، حرکت ها و محیط جزئیات بیشتری را نقاشی کند . درک این نسخه از فیلم نامه ی تصویری برای عوامل دیگر نیزی مثل تهیه کننده ، مدیر خرید ، انیماتورها و … خیلی آسان تر است ، زیرا در بیشتر بخش ها شخصیت ها بر اساس مدل طراحی می شوند .

پس زمینه ها هم مشخص تر هستند . بنابراین در آثار تلویزیونی و ویدیویی این نسخه از فیلم نامه مصور همراه با توضیحاتی از داستان برای تهیه کننده ( وظایف تهیه کننده انیمیشن )، مدیر و سفارش دهنده فرستاده می شود . در بعضی از تولیدات در این مرحله ، قاب ها برای نمایش روال داستان ، فیلم برداری یا در رایانه اسکن می شوند . در این مرحله قاب ها فیلم نامه مصور برای ارائه ی هرچه بهتر نکته های خلاقانه مورد بازنگری قرار می گیرد و با حذف اجباری بعضی از قاب ها و طراحی قاب های جدید به تغییرات دیگری تن خواهد داد و آنگاه آماده ی ورود به مرحله ی پاکنویس یا تمیزکاری خواهد شد .

در آثار تلویزیونی و ویدیویی این نسخه از فیلم نامه مصور برای برطرف کردن مشکلات احتمالی همچون : نقض قوانین نشان تجاری و بی توجهی به قوانین کپی رایت توسط واحد حقوقی نیر مورد بازنگری قرار می گیرد . همچین فیلم نامه ی تصویری از نظر پاسخگویی به معیارهای پخش تلویزیونی ارزیابی می شود تا اگر قوانین تلویزیونی را رعایت نکرده باشد ، بر اساس معیارها و قوانین پخش کنترل گردد تا تصویرهایی مثل سرنشینان اتوموبیل بدون بستن کمبرند ایمنی در تلویزیون مشاهده نگردد .

در پروژه های فیلم سینمایی طراح با استفاده از فیلم نامه مصور پاکنویس نشده سکانس ها را برای کاگردان ، تهیه کننده ، نویسنده و گاهی خریدار هم سرهم می کند . اگرچه در بعضی استودیوها تا وقتی فیلمنامه مصور مراحل پاکسازی را نگذرانده و کامل نشده باشد ، تهیه کننده را درگیر نمی کنند . اما طبق تجربه ی ما پیش از این که هفته ها روی یک صحنه برای فیلمنامه مصور کار بشود ، ورود تهیه کننده با ماجرا بسیار سودمند خواهد بود . زیرا وقتی برای اولین مرتبه تهیه کننده آن صحنه را می بیند ، قاب های سر هم شده ، برای کارگردان و طراح مثل تست مخاطب عمل می کند. هنگام شکل گیری فیلم نامه مصور به سرعت آشکار می شود که چه بخش هایی به خوبی مفهوم هستند و چه بخش هایی احتمالا به کار بیشتر نیاز دارند.

دیدگاه و نظرات پیشنهادی تهیه کننده بر پایه واقعیت های زیر خواهد بود :

  1. آیا داستان خوب پیش می رود و مناسب است ؟
  2. آیا انتظارات مدیران یا خریدان را برآورده خواهد کرد ؟
  3. چه قدر سکانس پیچیده است ، بدون لطمه زدن به نظرات کارگردان ، آیا راه هایی برای بیان این داستان با نماهای ساده تر وجود دارد ؟
  4. اگر یک سکانس نیاز به بازنگری یا زیر و رو کردن کامل داشته باشد ، چه تاثیری روی بودجه و برنامه ریزی خواهد داشت ؟

بعد از شکل گیری فیلم نامه مصور توضیحاتی درباره ی داستان آشکار می شود و طراح آن ها را در فیلم نامه می گنجاند . از آنجا که بازنگری ها نیاز به جریان انداختن مجدد کار دارد ، هم بودجه و هم برنامه ریزی باید از نظر اختصاص زمان به مسائل فیلمنامه مصور مورد توجه قرار گیرند . اگر در بازنگری ها تغییراتی صورت نگرفته باشد ، فیلم نامه مصور آماده ی رفتن به مرحله ی بعدی ، یعنی پاکسازی است . ( مقالات انیمیشنی )

منبع

فیلم نامه مصور پاکنویس نشده

در مرحله دوم از فیلمنامه نویسی انیمیشن ، کارگردان بعد از فیلم نامه مصور موجز ، معمولا در جای شخصیت ها و زاویه های دوربین تغییراتی را انجام می دهد . به این نسخه از فیلمنامه مصور فیلم نامه ی پاک نویس نشده می گویند . معمولا قاب های فیلمنامه ی تصویری پاکنویس نشده بزرگتر از قاب های فیلمنامه ی تصویری موجز هستند ، یعنی در اندازه های 1 به 33/1 تنظیم شده اند . این اندازه به طراح امکان می دهد تا از شخصیت ها ، حرکت ها و محیط جزئیات بیشتری را نقاشی کند . درک این نسخه از فیلم نامه ی تصویری برای عوامل دیگر نیزی مثل تهیه کننده ، مدیر خرید ، انیماتورها و … خیلی آسان تر است ، زیرا در بیشتر بخش ها شخصیت ها بر اساس مدل طراحی می شوند .

پس زمینه ها هم مشخص تر هستند . بنابراین در آثار تلویزیونی و ویدیویی این نسخه از فیلم نامه مصور همراه با توضیحاتی از داستان برای تهیه کننده ( وظایف تهیه کننده انیمیشن )، مدیر و سفارش دهنده فرستاده می شود . در بعضی از تولیدات در این مرحله ، قاب ها برای نمایش روال داستان ، فیلم برداری یا در رایانه اسکن می شوند . در این مرحله قاب ها فیلم نامه مصور برای ارائه ی هرچه بهتر نکته های خلاقانه مورد بازنگری قرار می گیرد و با حذف اجباری بعضی از قاب ها و طراحی قاب های جدید به تغییرات دیگری تن خواهد داد و آنگاه آماده ی ورود به مرحله ی پاکنویس یا تمیزکاری خواهد شد .

در آثار تلویزیونی و ویدیویی این نسخه از فیلم نامه مصور برای برطرف کردن مشکلات احتمالی همچون : نقض قوانین نشان تجاری و بی توجهی به قوانین کپی رایت توسط واحد حقوقی نیر مورد بازنگری قرار می گیرد . همچین فیلم نامه ی تصویری از نظر پاسخگویی به معیارهای پخش تلویزیونی ارزیابی می شود تا اگر قوانین تلویزیونی را رعایت نکرده باشد ، بر اساس معیارها و قوانین پخش کنترل گردد تا تصویرهایی مثل سرنشینان اتوموبیل بدون بستن کمبرند ایمنی در تلویزیون مشاهده نگردد .

در پروژه های فیلم سینمایی طراح با استفاده از فیلم نامه مصور پاکنویس نشده سکانس ها را برای کاگردان ، تهیه کننده ، نویسنده و گاهی خریدار هم سرهم می کند . اگرچه در بعضی استودیوها تا وقتی فیلمنامه مصور مراحل پاکسازی را نگذرانده و کامل نشده باشد ، تهیه کننده را درگیر نمی کنند . اما طبق تجربه ی ما پیش از این که هفته ها روی یک صحنه برای فیلمنامه مصور کار بشود ، ورود تهیه کننده با ماجرا بسیار سودمند خواهد بود . زیرا وقتی برای اولین مرتبه تهیه کننده آن صحنه را می بیند ، قاب های سر هم شده ، برای کارگردان و طراح مثل تست مخاطب عمل می کند. هنگام شکل گیری فیلم نامه مصور به سرعت آشکار می شود که چه بخش هایی به خوبی مفهوم هستند و چه بخش هایی احتمالا به کار بیشتر نیاز دارند.

دیدگاه و نظرات پیشنهادی تهیه کننده بر پایه واقعیت های زیر خواهد بود :

  1. آیا داستان خوب پیش می رود و مناسب است ؟
  2. آیا انتظارات مدیران یا خریدان را برآورده خواهد کرد ؟
  3. چه قدر سکانس پیچیده است ، بدون لطمه زدن به نظرات کارگردان ، آیا راه هایی برای بیان این داستان با نماهای ساده تر وجود دارد ؟
  4. اگر یک سکانس نیاز به بازنگری یا زیر و رو کردن کامل داشته باشد ، چه تاثیری روی بودجه و برنامه ریزی خواهد داشت ؟

بعد از شکل گیری فیلم نامه مصور توضیحاتی درباره ی داستان آشکار می شود و طراح آن ها را در فیلم نامه می گنجاند . از آنجا که بازنگری ها نیاز به جریان انداختن مجدد کار دارد ، هم بودجه و هم برنامه ریزی باید از نظر اختصاص زمان به مسائل فیلمنامه مصور مورد توجه قرار گیرند . اگر در بازنگری ها تغییراتی صورت نگرفته باشد ، فیلم نامه مصور آماده ی رفتن به مرحله ی بعدی ، یعنی پاکسازی است . ( مقالات انیمیشنی )

منبع

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 22
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 3
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 20
  • بازدید ماه : 42
  • بازدید سال : 103
  • بازدید کلی : 6164
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی